Οι κανονισμοί λειτουργίας της Δημοτικής Εκπαίδευσης προβλέπονται από τον περί Λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης Κανονισμοί του 2024. :
Αρχές που διέπουν την ερμηνεία και την εφαρμογή των παρόντων Κανονισμών.
3.-(1) Οποιοδήποτε πρόσωπο ή/και δημόσια αρχή εμπλέκεται με οποιονδήποτε τρόπο στην ερμηνεία και εφαρμογή των παρόντων Κανονισμών έχει υποχρέωση, ανεξάρτητα από το εάν αυτό αναφέρεται σε συγκεκριμένο κανονισμό ή όχι, να ερμηνεύει και να εφαρμόζει τις πρόνοιές τους-
(α) χωρίς καμία διάκριση λόγω φυλής, χρώματος, φύλου, γλώσσας, θρησκείας, πολιτικών ή άλλων πεποιθήσεων του μαθητή ή των γονέων του ή υπηκοότητας, εθνικής ή κοινωνικής καταγωγής, περιουσιακής κατάστασης, ανικανότητας, γέννησης, σεξουαλικού προσανατολισμού ή οποιασδήποτε άλλης κατάστασης,
(β) με σεβασμό στο εγγενές δικαίωμα του μαθητή στη ζωή, την επιβίωση και την ανάπτυξη,
(γ) με σεβασμό στην αξιοπρέπεια και την προσωπική αξία του μαθητή και με αμεροληψία, με ιδιαίτερη προσοχή στην προσωπική του κατάσταση, στην ευημερία και στις ιδιαίτερες ανάγκες του και με πλήρη σεβασμό στη σωματική και ψυχολογική του ακεραιότητα,
(δ) λαμβάνοντας υπόψη πρωτίστως το συμφέρον του μαθητή κατά τη λήψη οποιασδήποτε απόφασης τον επηρεάζει άμεσα ή έμμεσα,
(ε) με σεβασμό στο δικαίωμα του μαθητή να εκφράζει τις απόψεις του και να συμμετέχει στη λήψη αποφάσεων που τον αφορούν, ανάλογα με την ηλικία και τον βαθμό ωριμότητάς του,
(στ) με σεβασμό στην αρχή ότι κανένας μαθητής δεν υποβάλλεται σε ποινές ή σε μεταχείριση που είναι απάνθρωπες ή εξευτελιστικές,
(ζ) με σεβασμό στην αρχή ότι η λήψη παιδαγωγικών μέτρων αποβλέπει στη βελτίωση της αυτοπειθαρχίας του μαθητή.
Διαβάστε το πλήρες κείμενο του νόμου